Highlights 20 april 2024.

Afbeelding binnenstad Den Helder.jpgzaterdag 20 april 2024 13:04

Een update over het werk van de fractie: afgelopen maandag 15 april was er over verschillende onderwerpen een Beeldvormende avond in het gemeentehuis. Er werd uitleg gegeven over Zeestad CV/BV, Ontwikkelings- en exploitatiemaatschappij Willemsoord BV, Den Helder Airport, NV Port of Den Helder. En in de Raadzaal ging het over Maritiem cluster en bereikbaarheid en Stand van zaken Wmo-taxivervoer.
Afgelopen dinsdag vergaderde de commissie Bestuur en Middelen. Daar werd gesproken over de uitbreiding van AYOP (Amsterdam IJmuiden Offshore Ports) naar Den Helder, zodat de Noord-Hollandse zeehavens meer samenwerken en optrekken in hun promotie richting offshore windenergie bedrijven. Ook stond op de agenda de Rapportage Verbonden partijen april 2024.

Afgelopen donderdag en vrijdag is Dina, onze fractievoorzitter, met de andere raadsleden en het college van B&W op werkbezoek geweest naar Den Haag. Er is aandacht voor de ontwikkeling en de positie van Den Helder. In de Helderse Courant vandaag een uitgebreid verslag en ook op de site van Regio Noordkop:  raad bezoekt Den Haag

Save the date:

Komende dinsdag 23 april is weer het overleg van de fractie. Deze keer weer in de Verkenningston aan de Prins Hendriklaan. Eerst nemen we de tijd om met elkaar te bidden en vervolgens nemen we de tijd om de onderwerpen te bespreken dir op de agenda van raad en raadscommissies staan.

Wilt u (een deel van) het fractie- overleg bijwonen ?  Van harte welkom!

Heeft u vragen? Mail naar secretaris@denhelder.christenunie.nl